زبان فارسی
iranفارسی
englishEnglish
ورود به حساب کاربری
تولید موثر

جایگزینی مس با آلومینیوم در خودروهای الکتریکی

آژانس بین المللی انرژی مدعی است که برای هر خودروی الکتریکی، به حدود 50 کیلوگرم مس نیاز داریم که تقریباً دو برابر مس به کاررفته یک خودروی معمولی است. بنابراین اگر بخواهیم تمام 1.7 میلیارد خودروی موجود در جهان را با خودروهای برقی جایگزین کنیم، به 42 میلیون تن مس اضافی نیاز داریم.

اشتراک گذاری در

یکی از مهمترین صنعت‌هایی که ما همواره در حال ارزیابی آن هستیم، صنعت خودرو است. در واقع صنعت خودروسازی یکی از مهترین بخش‌های انتقال سبز است. شاید شما هم شنیده باشید که متخصصان صنعت خودرو سازی کمبود فلز مس را یکی از بزرگترین مشکلات صنعت وسایل نقلیه الکتریکی تلقی می‌کنند.

آژانس بین المللی انرژی مدعی است که برای هر خودروی الکتریکی، به حدود 50 کیلوگرم مس نیاز داریم که تقریباً دو برابر مس به کاررفته یک خودروی معمولی است. بنابراین اگر بخواهیم تمام 1.7 میلیارد خودروی موجود در جهان را با خودروهای برقی جایگزین کنیم، به 42 میلیون تن مس اضافی نیاز داریم. با فرض اینکه این اتفاق در یک دوره 42 ساله رخ دهد، باید به 1 میلیون تن در سال یا سالانه 5% تولید مس اضافی برسیم.

به نظر می‌رسد که این رقم می‌تواند قابل قبول باشد، اما باز هم ما آلومینیوم را در اختیار داریم. آلومینیوم خیلی در این زمینه مورد بررسی قرار گرفته است، چون تقریباً تمام مس موجود در یک وسیله نقلیه الکتریکی را می‌توان با آلومینیوم جایگزین کرد.

موتور جایی است که بیشترین مقدار مس در آن یافت می‌شود. آیا می‌توانیم این مس را با آلومینیوم جایگزین کنیم؟ بله، راندمان موتور ممکن است 1٪ یا بیشتر کاهش پیدا کند، اما از طرفی یک موتور سبک‌تر نیز به دست خواهید آورد.

گام بعدی اتصال با سیم است و (بله، حدس زدید) آلومینیوم می‌تواند این کار را انجام بدهد. جایگزینی مس با آلومینیوم در واقع هم اکنون کاملا در حال انجام است، هرچند که هنوز ضرورتی در نتیجه کمبود مس به این کار نسبت نداده‌اند.

‌‎

‌‎

به اطلاعات تخصصی بیشتری نیاز دارید؟
با ما تماس بگیرید تا درباره‌ی راهکارهای خلاقانه در صنعت آلومینیوم اطلاعات بیشتری کسب کنید.