زبان فارسی
iranفارسی
englishEnglish
ورود به حساب کاربری
طراحی پایدار

چرا طراحان به پروفیل آلومینیوم علاقه‌مند هستند؟

چیزی که در مورد پروفیل های آلومینیوم جالب است، این است که می‌توانید زیبایی آلومینیوم را در جایی که قابل مشاهده است، حفظ نمایید و در صورت تمایل می‌توانید عملکرد داخلی آن را پنهان کنید.

اشتراک گذاری در

چیزی که در مورد پروفیل های آلومینیوم جالب است، این است که می‌توانید زیبایی آلومینیوم را در جایی که قابل مشاهده است، حفظ نمایید و در صورت تمایل می‌توانید عملکرد داخلی آن را پنهان کنید. همچنین دقت اکستروژن را داریم. آلومینیوم در این زمینه جایگاه خاص خود را دارد.

چه چیزی می‌توانم با آلومینیوم به دست بیاورم؟

شما دوست دارید همه مواد و ویژگی‌های آنها را درک کنید. اینکه آن‌ها چه کار می‌توانند بکنند؟ چه کاری نمی‌توانند بکنند؟ کاربرد مناسب برایشان چیست؟ پرداخت‌های مناسب آنها چه هستند؟

در جایی که فولاد ضد زنگ می‌توانست سرد و بی‌ثبات باشد، آلومینیوم ماده‌ای بود که واقعاً می‌توانستید آن را بپذیرید.

ما یک سلسله مراتب اجتماعی از مواد داریم که بخشی از فرهنگ ما است. مانند طلا که بسیار مهم است. و جذابیت فوق العاده‌ای که هر چیز نقره‌ای یا براق برای ما دارد. انسان‌ها و نیز حیوانات، جذب چیزهای براق می‌شوند.

کیفیت آلومینیوم واقعاً ما را جذب می‌کند. اینکه شما می‌توانید یک تکه از ماده را به شکل شگفت‌انگیزی تحت کنترل دستگاه CNC درآورید، آن را با رنگ پاشی (stain blasting) و صیقل کاری پرداخت کنید و آن را تماما آندایز کنید. پیدا کردن ماده دیگری که از نظر بصری زیبا باشد، بسیار سخت است. اما با آلومینیوم، خیلی سریع به این هدف می‌رسید.

‌‎

حفظ ارزش آلومینیوم از طریق استفاده مجدد

امروزه مردم زیاد در مورد پایداری صحبت می‌کنند. ما باید این کار را انجام دهیم. ضرورت دارد. اما پایداری باید ضمنی و آشکار باشد. نباید از آن به عنوان ابزاری برای بازاریابی استفاده شود.

بحث پایداری چیز جدیدی نیست. خیلی قبل‌تر از انقلاب صنعتی وجود داشته است. قبلا مردم از وسایل خود مراقبت می‌کردند. مسئله زمانی بود که به نیمه دهه 1900 رسیدیم، زمانی که رونق تولید را تجربه کردیم و مشکلمان رشد مصرف بود.

هرچه جلوتر می‌رویم، معتقد هستیم که آلومینیوم آینده روشنی دارد، زیرا می‌توان از آن به راحتی مجددا استفاده کرد. این فقط یک روایت نیست. این یک واقعیت است. شخصاً می‌خواهم نسبت به استفاده از ماده‌ای که می‌توان پس از اتمام کارایی یک محصول، آن را پس داد و برای چیز دیگری استفاده کرد، احساس خوبی داشته باشم. این واقعاً برای ما پرمعنا است.

ما باید بتوانیم دوباره از چیزها به روش دیگری استفاده کنیم. این بخشی از کار یک طراح است. طراح باید به این فکر کند که چگونه می‌تواند به روشی دیگر از محصول خود استفاده کند. یا مثلا آن را تبدیل به چیزهای خارق العاده‌ای کند که می‌توانید در بازارهای کوچک و خوب پیدا کنید.

‌‎

مسئولیتی برای پیشرفت در آینده

روال طراحی آلومینیوم اینگونه است: طراحان زمان زیادی را صرف نگاه کردن به چیزها می‌کنند. دیدن اینکه مردم چگونه کارها را انجام می‌دهند. گاهی یک تکه کاغذ بیرون می‌آورند و فقط طرح‌هایی را می‌کشند.

گاهی اوقات داشتن راه حل از یک مشکل شروع می‌شود و این مسئله خودش ایده‌هایی را در مورد محصولات به وجود می‌آورد. اگر ایده‌ای به ذهنتان برسد، به دنبال فرصت تجاری برای آن می‌گردید. و نگاه می‌کنید که این ایده به کجا می‌رسد. گاهی ایده موردنظر کار می‎کند و گاهی هم کار نمی‌کند، البته موقتا. و گاهی هم مردم بالاخره به نقطه‌ای می‌رسند که بالاخره می‌توان آن ایده را عملی کرد.

‌‎‏

به اطلاعات تخصصی بیشتری نیاز دارید؟
با ما تماس بگیرید تا درباره‌ی راهکارهای خلاقانه در صنعت آلومینیوم اطلاعات بیشتری کسب کنید.