به گزارش اتاق خبر ایراک و به نقل از خبرگزاری خانه ملت؛ محمد وحیدی با تأکید بر ضرورت حمایت از استارت آپها، تصریح کرد: در شرایط کرونا، آموزش آنلاین یکی از مسائل مهم در کشور است. در این دوران حدود 1.5 میلیارد دانش آموز در جهان در شرایط کرونا نیاز به آموزش مجازی داشتند و وجود آموزش آنلاین به یکی از ضرورتهای زندگی امروز تبدیل شده است.
نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سرمایهگذاران و علاقمندان باید در مورد فضاهای آموزش آنلاین نیازسنجی کنند زیرا در حال حاضر نیازهای مختلفی چون المپیادهای دانشآموزی، آزمونهای سراسری پایههای نهم و دوازدهم و آزمون کنکور سراسری که پیش از این حضوری برگزار میشدند، وجود دارد که میتوانند با تکیه بر فناوری بهصورت مجازی برگزار شوند. در این راستا استارتآپها میتوانند کمک کنند که میزان اطمینانبخشی و کاهش ضریب خطا از طریق برگزاری آنلاین این آزمونها تامین شود. این مهم نیازمند توجه استارتآپهای این حوزه است تا توان خود را ثابت کنند.
نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در مورد آینده کسب و کارها در جهان نیز خاطرنشان کرد: ظرفیت ایجاد فرهنگ و بسترسازی برای کسب و کارهای استارتآپی را باید فراهم کنیم زیرا بسیاری از مشاغل مهم جهان در آینده تحت تاثیر فرصتهای استارتآپی قرار خواهند گرفت بهطوریکه فروشگاههای بزرگ در آینده دیگر به شکل فیزیکی امروز وجود نخواهند داشت و صنعت مارکتینگ در نگاه رو به آینده متحول خواهد شد، زیرا تجارت جهانی و صنعت مارکتینگ دنیا متاثر از کسب و کارهای استارتآپی متحول میشود.
وی بر رویکرد مثبت و اولویتمحور مجلس در حوزه دانش بنیان تاکید کرد و گفت: حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان در مجلس شورای اسلامی به عنوان الگویی مهم کلید خورده است بهطوریکه اولویت نگاه دانش بنیانی کمیسیون آموزش به کسب و کارهای استارتآپی و مجموعههایی است که مبنای دانشی دارند. با این رویکرد مجلس، امیدواریم که حوزه استارتآپی و دانش بنیانها رشد جهشی داشته باشند و صنایع خلاق نیز بتوانند از فرصت ایجاد شده استفاده کنند.
وحیدی همچنین به اکوسیستم استارتآپی کشور اشاره کرد و گفت: اگر نیاز به حمایت قانونگذار در این عرصه احساس میشود به ما انعکاس دهید تا برای تسهیل کسب و کار و ایجاد فرصت جدید اقدام کنیم و این رویکرد جدید را در فضای اجتماعی و جامعه ایجاد کنیم.