زبان فارسی
iranفارسی
englishEnglish
ورود به حساب کاربری
طراحی پایدار

چگونه از خواص حرارتی آلومینیوم برای ساخت یک خنک کننده نوآورانه استفاده کنیم؟

خنک کننده ای که ما آن را Oyster Tempo می‌نامیم به یخ نیاز ندارد. این به تنهایی تجربه‌ای جدید برای مشتری و بازار هدف شماست.

اشتراک گذاری در

هفت سال طول کشید تا یک خنک کننده غذا و نوشیدنی با عایق خلاء تولید کنیم که از هر چیز دیگری در بازار بهتر باشد. برای انجام این کار، ما باید ماده‌ای را پیدا می‌کردیم که بتواند عملکرد فنی مورد نیاز طراحی ما را ارائه دهد. در نهایت، انتخاب آلومینیوم واقعا برای ما یک گزینه نبود، بلکه یک ضرورت بود. این یکی از تنها مواد موجود بود که نیازهای ما را برآورده می‌کرد. اولین خنک کننده عملکردی دنیا از همان فناوری عایق استفاده می‌کند که در قمقمه می‌بینید، فقط این بار سیستم آن در یک جعبه قرار داده شده است. نکته کلیدی این بود: توانایی اجرای عایق خلاء به شکل مربع. این یک چالش بزرگ نیز بود، چون سطوح صاف بدون تکیه‌گاه، زمانی که در معرض خلاء قرار می‌گیرند، منفجر می‌شوند.

ما دریافتیم که آلومینیوم به ما این اجازه را می‌دهد تا با تعبیه اتاقک‌های خلاء در درب و محفظه، به آنچه می‌خواهیم برسیم. اما همانطور که در طول مسیر متوجه شدیم، آلومینیوم دارای خواص شگفت انگیز دیگری نیز است که برای یک خنک کننده مفید هستند.

‎‌

نوع جدیدی از خنک کننده

خنک کننده ای که ما آن را Oyster Tempo می‌نامیم به یخ نیاز ندارد. این به تنهایی تجربه‌ای جدید برای مشتری و بازار هدف شماست.

وقتی شروع به جستجو در خنک کننده‌ها یا جعبه‌های عایق می کنید، متوجه خواهید شد که کل این حوزه، اساساً برای 50 سال ثابت مانده بود. اکثر خنک کننده‌ها با مخلوطی از پلاستیک پلی اتیلن و فوم پلی اورتان ساخته می‌شوند که به خودی خود، یک فناوری تولید پایدار نیست. اگر می‌خواهید یک خنک کننده پلاستیکی سنتی را بازیافت کنید، اساسا باید از یک اسکنه برای حذف دستی فوم پلی اورتان از پوسته پلاستیکی استفاده کنید. پلی اورتان همچنین یک پلیمر گرماسخت است، به این معنی که نمی‌توان آن را ذوب کرد و لایه پوسته پلاستیکی قابل بازیافت را آلوده می‌کند.

علاوه بر آن، خنک کننده های سنتی، در واقع یک خنک کننده بسیار کارآمد نیستند. مطمئناً ناهموار و همچنین حجیم و سنگین است و از چیزی که داخل آن قرار می‌دهید، به خوبی محافظت نمی‌کند.

فناوری عایق کاری که در این خنک کنده ها استفاده می‌شود، شش برابر کارآمدتر از آن چیزی است که در خنک کننده‌های پلاستیکی سنتی یافت میشود. عایق خلاء این امکان را می‌دهد که ضخامت دیواره را به میزان دو سوم کاهش دهیم و همچنان محصول ما دو برابر یک خنک کننده پلاستیکی سنتی عایق باشد.

‌‎

آلومینیوم به عنوان یک مانع خلاء

محفظه ذخیره سازی بزرگ Oyster Tempo، یک محفظه خلاء مهر و موم شده است، اما درب آن نیز همینگونه است. آنچه در مورد محفظه خلاء اهمیت دارد، این است که در طول زمان بتواند این خلاء را حفظ کند. این کار ساده نیست. این بدان معناست که مواد پوسته احاطه کننده محفظه باید عملاً در برابر گازها نفوذ ناپذیر باشند.

آلومینیوم یکی از معدود موادی است که می‌توانیم با آن کار کنیم. این ماده اصولاً هوابند است.

‌‎

آلومینیوم به عنوان توزیع کننده حرارتی

یک شگفتی دیگر اینست که آلومینیوم خواص باورنکردنی نیز از نظر توزیع یکنواخت انرژی حرارتی در داخل خنک کننده دارد. وقتی آن را باز می‌کنید و دست خود را داخل می‌برید، می‌توانید احساس کنید که هوای داخل سرد است – و دیواره‌ها حتی از آن هم سردتر هستند.

توزیع دمای کارآمد آلومینیوم همچنین به معنای خنک شدن سریع است: از چند ساعت تا چند دقیقه. سطوح دیواره داخلی خنک کننده در مقایسه با پوسته پلاستیکی، انرژی حرارتی را 380 برابر سریعتر به اطراف دیواره‌ها منتقل می‌کنند. این به ما اجازه می دهد تا از به کارگیری مقادیر زیادی تکه‌های یخ رها فاصله بگیریم و از بسته‌های یخ کوچک‌تر و خشک‌تری استفاده کنیم تا خنک‌ کننده سرد بماند و فضای ذخیره‌سازی نیز افزایش یابد.

خنک کننده تمپو دارای دو پوسته آلومینیومی ‌با یک دیواره نازک است که بین آنها یک هسته سیلیس دود وجود دارد. این هسته از فروریختن دیواره‌ها در اثر فشار خلاء جلوگیری می‌کند. در مقایسه، یک قمقمه استوانه‌ای از دیواره‌های داخلی و خارجی از جنس فولاد ضد زنگ استفاده می‌کند که در لبه بالایی به هم جوش داده شده‌اند و یک پل حرارتی ایجاد می‌کنند که انرژی گرمایی می‌تواند بینشان آزادانه‌تر حرکت کند. بنابراین فولاد ضد زنگ تا حدی به دلیل رسانایی حرارتی بسیار پایین آن در مقایسه با آلومینیوم، برای قمقمه‌ها انتخاب می‌شود.

‌‎

طراحی برای تعمیر و استفاده مجدد – و قابلیت بازیافت

شما به عنوان طراح، این توانایی را دارید که مسیر یک محصول را خیلی زود در همان مرحله مفهوم سازی ‌آن، حین برنامه ریزی، ترغیب کنید. شما می‌توانید محصول را در جهت‌های خاصی هدایت کنیم.

در رابطه با Oyster Tempo، برای ما مهم بود که بتوانیم محصولمان را بازیافت کنیم. خنک کننده ما در واقع اولین خنک کننده با هر نوع عملکردی است که کاملاً قابل بازیافت است.

اما صادقانه بگویم، بازیافت آخرین کاری است که می‌خواهید انجام بدهید. استفاده مجدد یا تعمیر، بهتر از بازیافت است. ما می‌خواستیم مطمئن شویم که می‌توانید به راحتی این محصول را تعمیر کنید یا از قطعاتی از محصول که آسیب ندیده‌اند، مجددا استفاده کنید. این، هسته فرآیند طراحی ما بود. اینگونه می‌توانید (بدون هیچ ابزاری) قطعات محصول را برای تعمیر یا تمیز کردن، جدا کنید. ما به این هدف دست یافتیم.

‌‎

‌‎

‌‎

به اطلاعات تخصصی بیشتری نیاز دارید؟
با ما تماس بگیرید تا درباره‌ی راهکارهای خلاقانه در صنعت آلومینیوم اطلاعات بیشتری کسب کنید.