زبان فارسی
iranفارسی
englishEnglish
ورود به حساب کاربری
دانش و کاربرد مواد

چگونه از خوردگی آلومینیوم جلوگیری کنیم

زمانی که آلومینیوم به درستی استفاده شود، طول عمر بیشتری نسبت به سایر مصالح ساختمانی، از جمله فولاد کربن، فولاد گالوانیزه و مس دارد. ماندگاری آن عالی است. همچنین به طور کلی نسبت به سایر مواد، در محیط‌های بسیار گوگردی و دریایی برتری دارد.

اشتراک گذاری در

آلومینیوم تصفیه نشده در اکثر محیط‌ها مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی دارد، اما در محیط‌های اسیدی یا قلیایی، آلومینیوم معمولاً به سرعت خورده می‌شود. در اینجا چک لیستی آمده است که چگونه می‌توانید از مشکلات خوردگی آلومینیوم جلوگیری کنید.

زمانی که آلومینیوم به درستی استفاده شود، طول عمر بیشتری نسبت به سایر مصالح ساختمانی، از جمله فولاد کربن، فولاد گالوانیزه و مس دارد. ماندگاری آن عالی است. همچنین به طور کلی نسبت به سایر مواد، در محیط‌های بسیار گوگردی و دریایی برتری دارد.

رایج ترین انواع خوردگی عبارتند از:

  • خوردگی گالوانیکی ممکن است در جایی رخ دهد که هم تماس فلزی و هم یک پل الکترولیتی بین فلزات مختلف وجود داشته باشد.
  • خوردگی حفره‌ای تنها در حضور یک الکترولیت (اعم از آب یا رطوبت) حاوی نمک‌های محلول، معمولاً کلرید، رخ می‌دهد.
  • خوردگی شکافی می‌تواند در شکاف‌های باریک و پر از مایع رخ بدهد.

بنابراین، برای جلوگیری از آن چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

در اینجا چک لیست من در مورد نحوه جلوگیری از خوردگی آمده است:

  • طراحی پروفیل را در نظر بگیرید. طراحی پروفیل باید خشک شدن را تقویت کند – زهکشی خوب، برای جلوگیری از خوردگی. شما باید از تماس طولانی مدت آلومینیوم محافظت نشده با آب راکد خودداری کنید و از ایجاد فضا‌هایی که در آنها کثیفی می‌تواند جمع شود و سپس ماده را برای مدت طولانی در معرض رطوبت قرار دهد، خودداری کنید.
  • به مقادیر pH توجه کنید. برای محافظت در برابر خوردگی، باید از مقادیر pH کمتر از 4 و بالاتر از 9 اجتناب شود.
  • توجه به محیط زیست: در محیط‌های شدید، به ویژه محیط‌هایی با محتوای کلرید بالا، باید به خطر خوردگی گالوانیکی توجه شود. در چنین مناطقی، تعبیه نوعی عایق بین آلومینیوم و فلزات نجیب تر، مانند مس یا فولاد ضد زنگ، توصیه می‌شود.
  • خوردگی با آب راکد افزایش می‌یابد: در سیستم‌های بسته حاوی مایع که آب برای مدت طولانی راکد می‌ماند، خوردگی افزایش می‌یابد. اغلب می‌توان از بازدارنده‌ها برای محافظت در برابر خوردگی استفاده کرد.
  • از محیط‌های شدید و مرطوب خودداری کنید. در حالت ایده آل، آلومینیوم را خشک نگه دارید. برای جلوگیری از خوردگی در محیط‌های سخت و مرطوب، باید حفاظت کاتدی را مدنظر قرار دهید.

‌‎

‌‎

به اطلاعات تخصصی بیشتری نیاز دارید؟
با ما تماس بگیرید تا درباره‌ی راهکارهای خلاقانه در صنعت آلومینیوم اطلاعات بیشتری کسب کنید.